Philips HR2305

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HR2305 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

diezel 20-12-2009
Geschreven voor: Philips HR2305

Ik heb deze ijsmachine 2 jaar in bezit en slechts enkele keren gebruikt. Elke keer na gebruik spoel ik het koelelement af en het viel me op dat wanneer je het element stevig vastpakt er water/lucht komt uit het ventiel. Elke keer heb ik gebeld met de Philips consumenten service. Zij zeggen dat het probleem hen niet bekend voorkomt en sturen me dan een nieuw element. Ik heb er in totaal 4 gehad. Het blijft mij onduidelijk of er vrieselementen zijn die niet zouden kunnen lekken, ik denk eigenlijk dat ze het allemaal doen. Het ijs was overigens wel lekker, maar door het gedoe met de elementen ben ik niet echt gemotiveerd om hem te gebruiken.

Ernst T 26-06-2009
Geschreven voor: Philips HR2305

Er ontstaat overdruk in het vries element, waardoor vervorming van het element kan ontstaan.
Hierdoor kunnen er problemen ontstaan met het ronddraaien van de ijsschraper, waardoor het deksel los kan springen.
Verder dient het vrieselement altijd in het vriesvak te worden bewaard, om overdruk te voorkomen, dit is zonde van de ruimte in de vriezer, bovendien als je met vakantie gaat en je de vriezer uit wil zetten dan heb je een probleem, met je vrieselement

gerdien2000 14-04-2009
Geschreven voor: Philips HR2305

Wat een geweldig apparaat!
Ik gooi er gewoon kant en klare yoghurt met aardbeien in of zelf gekookte custardvla en na 20 minuten heb ik heerlijk ijs.
Geen recept nodig zo, lekker gemakkelijk en super lekker.
Als je er een pak Optimel indoet,dan heb je light ijs.
Een keer heb ik er na 10 minuten draaien chocoladevlokken bijgedaan, dat was ook een succes.

Schoonmaken is zo gebeurd.
Het vrieselement leg ik 12 uur in het vriesvak van mijn koelkast, dat is voldoende.

Fili 06-08-2008
Geschreven voor: Philips HR2305

Sinds enkele dagen de gelukkige (kuch) eigenares van deze ijsmachine. Hoewel de duurste in de reeks, heeft hij blijkbaar minder mogelijkheden dan de 2305/60-en 80. De eerste keer strikt alle aanwijzingen gevolgd, en na enkele revieuws gelezen te hebben, het koelelement de eerste keer zelfs 30u in de vriezer geplaatst. Reultaat : koude, lekkere vanille-pap. De moed niet opgegeven : tweede poging, dit keer aardbeien-ijs. Bovendien enkele linke truukjes toegepast : ook de kom en het roerelement op voorhand in de vriezer geplaatst en de vulopening met een plastiekzakje afgesloten zodat de koude lucht er niet uit, en de warme lucht er niet in kon. Na het zogenaamde 'ijs'dan nog een uurtje in de diepvries gezet te hebben, een iets beter resultaat. Dat geeft weer wat moed. 3de poging : bosbessenijs. Zelfde procédé toegepast als 2de keer : dit keer bleef de lepel zelfs niet overeind staan. Bovendien, kom je, wanneer je strikt de juiste hoeveelheden gebruikt zoals opgegeven in het receptenboekje, maar aan een halve liter. Zelfs deze kleine hoeveelheid kan de machine blijkbaar niet aan. In de handleiding en op de verpakking heeft men het over 1,2 liter???? Men spreekt ook over een extra koeltank??? Ja die kan je extra bestellen, prijs : 25,00 Euro ! Ik voel me weer eens gefopt. Misschien lukt het in een iglo beter. Ik wacht intussen met ongeduld op het belletje van de ijskar.....

mamajan 27-11-2006
Geschreven voor: Philips HR2305

Het resultaat wordt een stuk beter als je het ijsmengsel ruim van te voren
bereidt en laat afkoelen. Op hete dagen kun je de ijsmachine beter op een
koelere plek zijn werk doen. De liefhebbers van stevig ijs raad ik aan het ijs
een half uurtje voor conmsumptie in de diepvriezer te zetten. Het koelelement
moet door en door bevroren zijn. Liever twee dagen laten bevriezen dan de
voorgeschreven 1.

Al met al, toch wel behoorlijk omslachtig, en het is duidelijk waarom dit
apparaat bij menigeen stof staat te vangen. Maar als je de moeite ervoor over
hebt krijg je wel heerlijk ijs

Johannes de Boer 01-04-2006
Geschreven voor: Philips HR2305

Echt een goede machine, met twee knoppen zeer gemakkelijk te bedienen! Ijs is
niet te vergelijken met kant en klaar ijs..